Ubieranie choinki, pieczenie i dekorowanie pierników, dzielenie się opłatkiem, składanie sobie życzeń… czyli zwyczaje i tradycje świąteczne. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie przyjrzą się im bliżej.
Ubieranie choinki, pieczenie i dekorowanie pierników, dzielenie się opłatkiem, składanie sobie życzeń… czyli zwyczaje i tradycje świąteczne. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci przyjrzą się im bliżej.
Jak wyglądają płatki śniegu? Czy wszystkie są takie same, czy są różne? Odpowiedzi na powyższe pytania poszukają uczniowie na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Wykonując poszczególne aktywności dzieci poćwiczą logiczne myślenie i umiejętność pracy zespołowej.
Jak wyglądają płatki śniegu? Czy wszystkie są takie same, czy są różne? Odpowiedzi na powyższe pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Wykonując poszczególne aktywności najmłodsi poćwiczą logiczne myślenie i umiejętność pracy zespołowej.
Coraz bliżej zima, pora roku, na którą dzieci czekają z niecierpliwością. Zabawy na śniegu, lepienie bałwana, sanki, narty, łyżwy… ale zima, to też krótkie dni i długie wieczory, czapki, szaliki i rękawiczki, niska temperatura na zewnątrz. Jaka właściwie jest zima, po czym poznać, że właśnie nadchodzi? Odpowiedzi na te pytania poszukają uczniowie na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Coraz bliżej zima, pora roku, na którą dzieci czekają z niecierpliwością. Zabawy na śniegu, lepienie bałwana, sanki, narty, łyżwy… ale zima, to też krótkie dni i długie wieczory, czapki, szaliki i rękawiczki, niska temperatura na zewnątrz. Jaka właściwie jest zima, po czym poznać, że właśnie nadchodzi? Odpowiedzi na te pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Święty Mikołaj – kim był, jak naprawdę wyglądał? Odpowiedzi na wymienione pytania poszukają uczniowie na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Pomogą im w tym różne zadania, które nastawione będą na rozwój logicznego myślenia i umiejętność współpracy.
Święty Mikołaj – kim był, jak naprawdę wyglądał? Odpowiedzi na wymienione pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Pomogą im w tym różne zadania, które nastawione będą na rozwój logicznego myślenia i umiejętność współpracy.
Zimowe miesiące, to czas, do którego zwierzęta muszą się dobrze przygotować. Niektóre zbierają zapasy na zimę, inne zapadają w sen zimowy. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie połączą kodowanie z wyżej wymienioną
tematyką.
Zimowe miesiące, to czas, do którego zwierzęta muszą się dobrze przygotować. Niektóre zbierają zapasy na zimę, inne zapadają w sen zimowy. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci połączą kodowanie z wyżej wymienioną tematyką.
Świat zwierząt, to jeden z tematów, który bardzo przykuwa uwagę dzieci. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie będą mieli okazję poznać różnorodność gatunków zwierząt zamieszkujących poszczególne kontynenty. Poprzez zabawy rozwijające umiejętność współpracy, logiczne myślenie, i zadaniowe podejście do stawianych problemów dzieci dowiedzą się jak wyglądają, żyją i przystosowują się do różnych środowisk zwierzęta.
Świat zwierząt, to jeden z tematów, który bardzo przykuwa uwagę dzieci. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci będą mieli okazję poznać różnorodność gatunków zwierząt zamieszkujących poszczególne kontynenty. Poprzez zabawy rozwijające umiejętność współpracy, logiczne myślenie, i zadaniowe podejście do stawianych problemów dzieci dowiedzą się jak wyglądają, żyją i przystosowują się do różnych środowisk zwierzęta.
Czy deszcz może mieć coś wspólnego z muzyką? Czy szklanka z wodą może być instrumentem? Czy nuty to swoisty kod? Odpowiedzi na powyższe pytania poszukają uczniowie na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Czy deszcz może mieć coś wspólnego z muzyką? Czy szklanka z wodą może być instrumentem? Czy nuty to swoisty kod? Odpowiedzi na powyższe pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Jaka jest Polska? Jakie są jej barwy i symbole? Czym się wyróżnia wśród innych państw? Co to znaczy być Polką i Polakiem? Odpowiedzi na powyższe pytania poszukają uczniowie na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Poszerzając wiadomości o Polsce poćwiczą też logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów i umiejętność pracy zespołowej.
Jaka jest Polska? Jakie są jej barwy i symbole? Czym się wyróżnia wśród innych państw? Co to znaczy być Polką i Polakiem? Odpowiedzi na powyższe pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Poszerzając wiadomości o Polsce poćwiczą też logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów i umiejętność pracy zespołowej.
Jak może wyglądać miasto przyszłości? Jakie może mieć udogodnienia, czym różni się od miast, które znamy teraz? Czy budynki będą wyglądać tak samo, czy ich funkcjonalności będą takie jak teraz? Trudno powiedzieć. Na powyższe pytania spróbują jednak odpowiedzieć dzieci tworząc makietę miasta przyszłości. Pracę podzielą na kilka etapów zaczynając od planowania, poprzez wykonanie poszczególnych elementów, aż do efektu finalnego.
Może mieć różne kształty i różne barwy. Może być niewielka lub bardzo duża. Można przygotować z niej zarówno słodkie jak i słone potrawy. Trudno wyobrazić sobie bez niej jesień. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie najpierw sprawdzą co kryje w sobie dynia, a następnie wykorzystają motyw dyni do zabaw rozwijających logiczne myślenie i przygotowujących do nauki programowania.
Może mieć różne kształty i różne barwy. Może być niewielka lub bardzo duża. Można przygotować z niej zarówno słodkie jak i słone potrawy. Trudno wyobrazić sobie bez niej jesień. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci najpierw sprawdzą co kryje w sobie dynia, a następnie wykorzystają motyw dyni do zabaw rozwijających logiczne myślenie i przygotowujących do nauki programowania.
Są sytuacje, w których ktoś lub my sami potrzebujemy pomocy. Szybka reakcja może uratować komuś zdrowie, a nawet życie. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie porozmawiają o tym, w jaki sposób można wezwać pomoc.
Są sytuacje, w których ktoś lub my sami potrzebujemy pomocy. Szybka reakcja może uratować komuś zdrowie, a nawet życie. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci porozmawiają o tym, w jaki sposób można wezwać pomoc
Jesienne barwy, to nie tylko kolory spadających z drzew liści, dojrzałych owoców i warzyw. Czasem, to też odcienie szarości powstałe przez padający deszcz i niebo zasłonięte chmurami. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie zbadają jak powstaje deszcz, zastanowią się też jak należy przygotować się na deszczową pogodę.
Jesienne barwy, to nie tylko kolory spadających z drzew liści, dojrzałych owoców i warzyw. Czasem, to też odcienie szarości powstałe przez padający deszcz i niebo zasłonięte chmurami. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci zastanowią się jak dodać barw jesiennej szarej aurze.
Jesienny las kusi nas mnogością grzybów. Pięknych, kolorowych, zachęcających do tego, żeby je zerwać. Nie wszystkie są dla nas bezpieczne, a niektóre z nich stanowią zagrożenie dla naszego życia. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza przyjrzymy się różnym gatunkom grzybów, szukając odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób rozpoznać grzyby jadalne, a w jaki trujące.
Jesienny las kusi nas mnogością grzybów. Pięknych, kolorowych, zachęcających do tego, żeby je zerwać. Nie wszystkie są dla nas bezpieczne, a niektóre z nich stanowią zagrożenie dla naszego życia. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza przyjrzymy się różnym gatunkom grzybów, szukając odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób rozpoznać grzyby jadalne, a w jaki trujące.
Jesień to niezwykle barwna pora roku. Liście mieniące się różnymi barwami, dojrzałe, soczyste kolorystycznie warzywa i owoce, leśne dary sprawiają, że patrzymy przychylnym wzrokiem na tę porę roku.
Jesień to niezwykle barwna pora roku. Liście mieniące się różnymi barwami, dojrzałe, soczyste kolorystycznie warzywa i owoce, leśne dary sprawiają, że patrzymy przychylnym wzrokiem na tę porę roku.
Zasady bezpiecznego poruszania się po drodze, to bardzo ważny temat. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza połączymy go z elementami kodowania. Uczniowie ułożą (na podstawie różnych „kodów”) obrazki sygnalizatory świetlne i znaki drogowe, odszyfrują ukryte hasło, stworzą też program, który bezpiecznie poprowadzi wybranego bohatera do ustalonego celu.
Zasady bezpiecznego poruszania się po drodze, to bardzo ważny temat. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza połączymy go z elementami kodowania. Dzieci ułożą na macie sygnalizatory świetlne, połączą cienie z pasującymi do nich pojazdami, złożą w całość pocięty obrazek oraz zaplanują drogę dla samochodu uwzględniając przy tym podane w zadaniu warunki.
Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka to ważny dzień dla całej przedszkolnej społeczności. W zaproponowanym scenariuszu znajdują się aktywności nawiązujące do tego szczególnego dnia i jednocześnie zawierające elementy kodowania.
Czy znacie historię małej dziewczynki Vashti, która odkryła swój talent w aktywności, która do tej pory według niej nie była jej silną stroną? We wrześniu, dokładnie 15 września obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Kropki, czyli dzień, w którym promujemy wytrwałość, kreatywność, odwagę w pokonywaniu swoich obaw i rozwój talentów. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza motyw kropki będzie obecny w połączeniu nie tylko z elementami kodowania.
Czy znacie historię małej dziewczynki Vashti, która odkryła swój talent w aktywności, która do tej pory według niej nie była jej silną stroną? We wrześniu, dokładnie 15 września obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Kropki, czyli dzień, w którym promujemy wytrwałość, kreatywność, odwagę w pokonywaniu swoich obaw i rozwój talentów. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza motyw kropki będzie obecny w połączeniu nie tylko z elementami kodowania.
Dlaczego warto uczyć się programowania? Czy kodowanie może być dobrą zabawą i sposobem na rozwój uniwersalnych kompetencji? Co będzie czekało na uczestników Ogólnopolskiego Programu Kodowanie na dywanie? Odpowiedzi na te pytania poszukają uczniowie na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Dlaczego warto uczyć się kodowania? Czy kodowanie może być dobrą zabawą i sposobem na rozwój uniwersalnych kompetencji? Co będzie czekało na uczestników Ogólnopolskiego Programu Kodowanie na dywanie? Odpowiedzi na te pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.