Muzyka dobrze zakodowana z Dashem i Mistrzami Kodowania

Dzisiaj w przedszkolu muzykowaliśmy wspólnie, najmłodsza grupa z najstarszą i ich panią Basią, czyli Barbarą Mrozek. To nie były nasze pierwsze wspólne zajęcia, więc mamy już opracowany podział zadań, umożliwiający dobrą współpracę między grupami. Maluszki mają swoją część do wykonania, bez której starszakom trudno byłoby poradzić sobie ze swoją, w ten sposób jedna i druga grupa aktywnie uczestniczy w zajęciach.

Gama…z mistrzowskich kwadratów…i zaprogramowany w „Blockly” Dash

Podzieliliśmy się na dwa zespoły, w każdym skład mieszany, zarówno dzieci młodsze jak i starsze. Każda drużyna miała za zadanie ułożenie gamy z kolorowych kwadratów. Każda dostała wzór na kartce. Maluszki odpowiedzialne były za dostarczenie odpowiedniej ilości materiału w odpowiednim kolorze, starszaki natomiast układały go we właściwy sposób. Następnie przyrównywaliśmy powstałe układy do wyglądu instrumentów: bub bum rurek i dzwonków. Gama z kwadratów, odwzorowująca wygląd bum bum rurek przypominała schodki, więc spróbowaliśmy zaprogramować Dasha w taki sposób, żeby przejechał po jej konturze. Zadanie nie było łatwe, jeszcze musimy poćwiczyć.

Przybij rurkę…czyli pełne skupienie i gramy

Punktem najważniejszym zajęć była gra na omówionych instrumentach, pomocna okazała się zabawa interaktywna „Przybij rurkę”. Do utworów muzycznych kolorami oznaczony jest właściwy dźwięk, kolory spadają dość szybko więc skupienie jest niezbędne…było mnóstwo śmiechu…zajęcia warte powtórzenia

Na Wiki Mistrzów kodowania umieszczony jest scenariusz, którego jestem autorką, zawierajacy inną propozycję zabawy z gamą ułożoną z mistrzowskich kwadratów.

Scenariusz zajęć „My jesteśmy krasnoludki”

Warto zaglądać na Wiki, bo jest tam całkiem duża baza scenariuszy napisanych przez trenerów Mistrzów Kodowania zarówno dla dzieci najmłodszych, jak i tych dużo starszych?

Kategorie: Dash mata edukacyjna muzyka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *