Dwa lata temu, na pytanie co to jest programowanie, pewnie odpowiedziałabym, że tworzenie gier, jakiś programów…i tyle…teraz odpowiedź byłaby inna…programowanie bardziej kojarzy mi się z tworzeniem, kreatywnością, pracą zespołową, próbowaniem tego, co wydawałoby się niedostępne dla mnie, relacjami z innymi ludźmi…
Udział w programie Mistrzowie Kodowania przyczynił się do tego, że wspólnie ze szkołami i przedszkolami partnerskimi kodujemy przyjaźń w projekcie eTwinning ” eTwinning codinng friendship – programujemy przyjaźń”. Dzisiejszy dzień był taki projektowy właśnie, to był bardzo udany dzień?
Moje Myszki wiedziały, że jadę dziś do przedszkola w Szczekarkowie. Wspólnie przygotowały dla kolegów i koleżanek zadanie do wykonania, ułożyły kod z klocków ruchu, który dzieci miały odczytać i wykonać…długo zastanawiały się, czy lepiej dać skok, czy obrót, ile kroków w prawo, ile w lewo…
W Szczekarkowie przywitały mnie uśmiechnięte dzieciaki, panie Edytki❤️…a chwilę później dołączyły do nas dzieci z zaprzyjaźnionego ze Szczekarkowem przedszkola w Łucce. Na tablicy wisiał piękny plakat, logo naszego projektu i wycięte „łapki” przedszkolaków. Na rozgrzewkę kodowaliśmy na osiach. Na jednej etykiety z liczmanów, obrazek, na drugiej cyfry. Zadaniem dzieci było odnalezienie punktu przecięcia danej cyfry i obrazka i położenie we właściwym miejscu konkretnej tabliczki. Poradziły sobie z tym koncertowo.
Porozmawialiśmy o tym, czym jest przyjaźń, jakie mogą być z nią skojarzenia, następnie na podstawie wzoru ułożyliśmy obrazek serca i napis code. Zadanie nie było łatwe, ale poszło całkiem sprawnie.
Pora na Dasha…najpierw opowieść, a następnie przejazd robota, w takiej kolejności, żeby zobrazować, to co działo się w opowiadaniu.
No i ostatnie najważniejsze zadanie, to wykonanie układu przygotowanego przez Myszki. Czy daliśmy radę?…Oczywiście
Dodaj komentarz