Dzisiejsza propozycja to połączenie kodowania z utrwaleniem znajomości cyfr rzymskich. Dodatkowo, dzięki pracy zespołowej, będziemy mogli porównać różne skrypty i sprawdzić czy zawsze tylko jeden jest prawidłowy. Zamiast cyfr możemy użyć innych obrazków, dodając wtedy inne warunki.
Matę podzieliłam na 4 mini maty (możecie użyć 4 pokratkowanych kartek). Na każdej z nich ułożyłam start, metę i kilka kół z cyframi rzymskimi w identycznej konfiguracji. Pod spodem symbole startu i mety, a między nimi pozostawiłam puste miejsce. Wszystko co umieścimy właśnie w tym pustym miejscu, to będzie nasz offlinowy skrypt.
Tworząc drogę – kod od startu do mety uczniowie będą musieli uwzględnić jeden warunek. Droga powinna prowadzić poprzez cyfry w kierunku rosnącym, najpierw start, potem droga biegnie przez najmniejszą, następnie przez większą a po niej do mety.
Do tworzenia kodów – drogi można użyć strzałek kierunkowych. Gotowe, łącznie z innymi symbolami można bezpłatnie pobrać tu:
Tu pobierzesz symbole do kodowania
Z podanych symboli przygotujcie tylko: starty, mety, i strzałki proste (można nimi kręcić aby osiągnąć oczekiwany kierunek). Zakręt w lewo i zakręt w prawo wykorzystamy do innych zabaw, w tej nie będzie nam potrzebny.
Każdy zespół tworzy swój kod…jeden zespół tworzy zagadkę dla innych
Poproś uczniów, żeby ze strzałek utworzyli drogę – kod. Każdy zespół tak jak chce, muszą tylko uwzględnić podany warunek. Wyznacz jeden zespół, który otrzyma inne zadanie, w utworzonym przez niego skrypcie ma ukrywać się błąd, który będą musiały odkryć i naprawić pozostałe drużyny (na zdjęciu kod w prawym dolnym rogu). Kiedy wszystkie zespoły ułożą swoje kody porównajcie je, zobaczcie że może być wiele dróg prawidłowych, wiele dobrych rozwiązań.
Dodaj komentarz