Środki transportu…powietrzne, lądowe, morskie…posłużyć mogą do zorganizowania różnego rodzaju aktywności…sortowanie, memory, sudoku…ale również tworzenie kodów z warunkami, porównywanie różnych zaproponowanych kodów, wybieranie tych najbardziej optymalnych i argumentowanie swoich wyborów.
Mata ,,Kodowanie na dywanie” 100cm na 100cm
Ułóżcie sudoku pilnując, żeby obrazek nie powtórzył się ani w linii pionowej, ani w linii poziomej.
Na macie rozłóżcie kilka obrazków przedstawiających różne środki transportu, zaznacz miejsce startu i cel, do którego macie dotrzeć. Wyznaczcie zadanie np: stworzenie kodu, który wyznaczy drogę od startu do mety, po drodze przechodząc przez wszystkie pola, na których znajdują się środki transportu lądowego. Podziel dzieci na zespoły, niech każdy z zespołów rozpisze swój kod (można ułożyć go również ze strzałek kierunkowych). Kiedy wszystkie kody będą utworzone porównajcie je wspólnie, zobaczcie czym się różnią, zastanówcie się, który z nich jest najbardziej optymalny.
#AnnaŚwić 🙂
Aniu! bardzo dziękuję raz jeszcze za pomysł potrzebny na audyt 🙂 razem z koleżanką przygotowujemy zadania w zespole i z całą grupą i Twoje kodowanie będzie zadaniem bardzo lubianym przez dzieci <3