Dwa małe roboty wędrujące po kolorowych liniach…jak je oswoić, szczegółowo opiszę na blogu Mistrzów Kodowania, tam też będzie można bezpłatnie pobrać plansze do ozobotów…dzisiaj tylko uchylimy rąbka tajemnicy?, jak maluszki rozpracowują te małe roboty, jak pomagają nam realizować treści dydaktyczne i czy można je wykorzystać w przedszkolu z korzyścią dla dzieci?…myślę, że tak
Co oznaczają poszczególne sekwencje kolorów?…sprawdzamy przyklejając i odklejając kody. Tak nam łatwiej, niż rysując, bo trudno o precyzję, gdy ma się całe 3? lata. Do tej pory pracowaliśmy z kodami zapisanymi za pomocą strzałek, więc wprowadzając te składające się z kolorów, odnosimy się do dobrze już nam znanych, porównujemy je, próbujemy przełożyć jeden kod na drugi. Sprawdzaliśmy też dzisiaj jak będą poruszać się po planszy roboty, jeśli zabraknie na niej kodów…okazało się, że dwa ozoboty wybrały różną trasę, dopiero naklejenie pasków w odpowiednich kolorach pokazało im drogę i zaprowadziło do wybranego wcześniej celu. Dzisiejszy celem było dotarcie do pola z dwoma liczmanami. Dodatkowo droga musiała prowadzić obok pola z jednym liczmanem. Wspólnymi siłami udało nam się zakończyć zajęcia sukcesem?
Dodaj komentarz