Ozoblockly.pl…nawet przedszkolak da radę

Roboty Ozobot…małe ale z wielkim potencjałem…dzisiaj przekonałam się, że można je zaprogramować nie tylko rysując trasy uzupełnione kodami, możemy je programować z wykorzystaniem sprzętu…czyli na stronie Ozoblockly.pl

3, 4 latki…z Ozobotem dają radę

Kolejny raz zobaczyłam jak dobrze przemyślanym robotem jest Ozobot…niezależnie od wieku, posiadanego sprzętu, warunków lokalowych…da się…naprawdę się da…dysponujemy flamastrami i kartkami, to programujemy robota za pomocą rysowania tras z kodami…mamy dostęp do sprzętu komputerowego, to czeka na nas ozoblockly.pl…każdy znajdzie coś dla siebie…my dzisiaj testowaliśmy to drugie rozwiązanie

Ozoblockly.pl…ogrom możliwości

W tamtym roku pracowałam z pięciolatkami. Zajęcia wzbogacaliśmy o elementy robotyki programując robota Dash (nie znałam jeszcze Ozobota). Pomału wprowadzaliśmy apkę „Blockly”, która zdaniem producenta dedykowana jest dla użytkowników powyżej 8 roku życia. Daliśmy radę, ale było trudno. Dla 3 czy 4 latka „Blockly” jest nie do ogarnięcia. Zostaje apka „Go”, gdzie sterujemy robotem…tyle, że ja wolę programowanie. Do ozoblockly.pl podeszłam sceptycznie…nie damy rady…a tu niespodzianka: polski język i graficzne komendy…mamy to, tego właśnie szukałam…

Najpierw offline…metodyka zawsze najważniejsza

W przypadku tak małych dzieci część wprowadzająca jest kluczowa. Przygotowałam kartoniki zbliżone wyglądem do symboli komend i to one były bazą naszych zabaw rozwijających logiczne myślenie. Segregowaliśmy, tworzyliśmy zbiory, przeliczaliśmy kroki, szukaliśmy funkcji jakie mogą pełnić dane symbole itd.

Pora na Ozoblocly.pl…damy radę?…jak nie my, to kto??

Po wejściu na stronę Ozoblockly.pl w lewym górnym rogu możemy wybrać model robota: bit lub evo. Wybieramy też poziomy trudności: nowicjusz, początkujący, średni i zaawansowany. W zależności od wybranego poziomu będziemy mieć inną liczbę funkcji i inny wygląd komend.
My wybieramy oczywiście nowicjusza, to jedyny poziom w którym komendy przedstawione są przy pomocy symboli graficznych, dla dzieci w wieku przedszkolnym to idealne rozwiązanie.
Do dyspozycji mamy trzy szufladki: ruch, efekty świetlne i czekaj. W szufladce ruch wybór jest całkiem spory, dwie pierwsze komendy odpowiadają za ustawienie prędkości, pozostałe za sposób poruszania się, są i obroty i zygzak…jest co testować. Szufladka efekty świetlne to jak łatwo się domyślić zmiany koloru światel, a szufladka  czekaj to taka pauza. Po prawej stronie mamy zakładkę „pomoc”, całkiem sensowna, śmiało można się nią posiłkować. Są też gotowe propozycje i wyzwania.
My zaczęliśmy od potestowania komend, układaliśmy z kartoników, a następnie przekładaliśmy to samo na tablet. Należy pamiętać o kalibracji robota przed wgraniem programu. Na ekranie pokazują nam się podpowiedzi, więc naprawdę każdy sobie poradzi. Warto spróbować…my daliśmy radę?

Kategorie:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *