Kwiaty łąkowe…wprowadzenie pętli, utrwalanie grupy kodów „szukaj linii…”

Dzisiejsze zajęcia to połączenie edukacji przyrodniczej z programowaniem robotów. Łąka pełna kwiatów, każdy ma inną nazwę, inaczej wygląda…między nimi biegnie trasa, którą poruszać mogą się roboty Ozobot.

Pętla…co to takiego?

Powtarzający się fragment zakodowanej trasy możemy określić pętlą a kiedy powtarza się cały czas, to taka „pętla zawsze”. Nasza trasa dla Ozobotów z jednej i drugiej strony kończy się kodem: „zawróć na końcu linii”. W ten sposób robot będzie poruszał się od jednego końca trasy do drugiego, następnie zawróci i znowu dojedzie do końca trasy, gdzie zawróci i znowu…itd…powstaje piękna pętla.

Kody „szukaj linii…” pozwolą przyjrzeć się każdemu z kwiatów z bliska

Każdy z kwiatów otoczony jest kolorową obramówką, która jednak w żaden sposób nie jest połączona z trasą, po której porusza się Ozobot. Żeby robot mógł przenieść się na tą kolorową trasę potrzebuje kodu „szukaj linii…”. I tak robiliśmy: szukaliśmy linii po lewej lub po prawej stronie trasy.
Kiedy ozobot jeździł już dookoła wybranej rośliny przyglądaliśmy się jej i ją omawialiśmy?

Kategorie: EduSense Ozobot

Jedna odpowiedź do “Kwiaty łąkowe…wprowadzenie pętli, utrwalanie grupy kodów „szukaj linii…””

  1. Avatar for Anna Świć Joanna pisze:

    Nie widzę nigdzie na planszy tej komendy "szukaj linii po prawej". Zastanawiałam się jak ona działa, bo kiedy moja córka buduje trasę z puzzli to ten kod jakoś nie za bardzo działa i Ozo głupieje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *