,,Mucha wyszła” to zabawa znana od lat. Trudno określić kto jest jej pomysłodawcą, ja pierwszy raz spotkałam się z nią na blogu ,,Zamiast kserówki”. Blogu, który uwielbiam i szczerze polecam. Wersja podstawowa to mucha poruszająca się po zakratkowanej planszy. Do tej pory pojawiło się mnóstwo modyfikacji muchy, które można wykorzystać na różnych edukacjach. Dzisiaj jeszcze jedna mała propozycja, przygotowana specjalnie na webinar Mistrzów Kodowania. Mucha, a właściwie kropka, która uczy flag państw sąsiadujących, a także ich położenia w stosunku do Polski.
Tym razem plansza przybrała kształt konturów Polski podzielonej na 16 pól. Gotowe plansze do wyświetlenia czy do druku możecie pobrać tu:
Plansze do pobrania
Mucha tym razem przyjęła postać kropki, którą będziemy sterować za pomocą komend głosowych. Jakie będą to komendy? Tu możliwości mamy sporo, w zależności od stopnia trudności mogą brzmieć następująco: w górę, w dół, w prawo, w lewo. Ale możemy zamienić je na strony świata: północ, południe, wschód, zachód, lub przypisać każdemu z kierunków jakiś symbol: do góry – mówimy samolot, do dołu – mówimy statek, w prawo – mówimy drzewo, w lewo – mówimy kwiatek. Symbolika może być oczywiście dowolna.
Wersja podstawowa. Plansza Polska, sterujemy kropką. Uczestnicy zabawy, ,,w głowie” cały czas pilnują miejsca położenia kropki. Kiedy kropka opuści teren Polski, mówią: kropka wyszła.
Plansza z flagami. Tak jak wyżej tylko mówimy do jakiego państwa kropka poszła.
Wersja z granicami, ale bez flag. Identycznie jak w wersji powyższej. Czyli jest jeszcze trudniej, bo nie mamy podpowiedzi. Teraz sprawdzamy jak orientujemy się w położeniu państw sąsiadujących z naszym krajem.
Dodaj komentarz