Któż nie lubi pizzy? Nie będziemy dzisiaj jej jednak jeść, ani przygotowywać…wykorzystamy motyw pizzy w propozycjach na zakodowane aktywności, zarówno te offline, jak i z wykorzystaniem robotów edukacyjnych i długopisów 3D.
Sudoku, wieża z kubków, prosta gra planszowa, tworzenie kodu…
Wszystkie potrzebne materiały pomocnicze znajdziecie klikając w link⬇️
https://drive.google.com/drive/folders/1Yl09zDeuEOHxjpNsYnbK7O4oWothPJwc
Obrazkowe sudoku
Pierwsza przygotowana aktywność to układanka typu obrazkowe sudoku. Można ją ułożyć na macie do kodowania, wykorzystując krążki z różnymi pizzami lub na jednej z dwóch kart pracy.
Dyktando graficzne
Kolejna propozycja to dyktando graficzne…w dużym formacie, na macie do kodowania (będzie więcej zaangażowanych osób i więcej zabawy lub tradycyjnie na kartce papieru). Matę widoczną na zdjęciu (mojego autorstwa) znajdziecie tu⬇️ (wpisując kod rabatowy: KODOWANIENADYWANIE cena przyjemnie się obniży)
https://edu-sense.com/pl/dla-przedszkoli/mata-do-kodowania-100×100
Kubeczkowa wieża
Następna przygotowana zabawa to wieża z kolorowych kubków. Rozmiar pizzy będzie wskazywał kolor kubków. Możecie wybrać też wieżę z ukrytymi obrazkami. W tym przypadku będziemy poszukiwać pizz przy pomocy światła latarki. Przygotowanie karty z ukrytymi obrazkami jest bardzo proste. Wystarczy nakleić załącznik „wieża latarka 1” na „więżę latarkę 2”.
Trzy w linii
Trzy w linii, to prosta i lubiana gra…dziś w wersji obrazkowej, z pizzą. Potrzebna będzie specjalna kostka i plansza do gry. Dodatkowo niezbędne będą pionki (jeśli gracie na macie, to w roli pionków idealnie sprawdzą się kolorowe kubki). Pierwszy zespół rzuca kostką i ustawia swój pionek na wybranym polu, na którym znajduje się taka sama pizza, jaka wypadła na kostce. Wygrywa zespół, który jako pierwszy ustawi trzy kubki w jednej linii: w pionie, w poziomie, lub po skosie.
Łączymy połówki pizzy, tworzymy kod
Tę aktywność możecie wykorzystać na macie do kodowania, układając na niej krążki z załącznika, lub wykorzystując gotową kartę pracy. Zadanie polega na odnalezieniu dwóch takich samych połówek pizzy, a następnie stworzeniu kodu, który je połączy.
A może roboty?
Robota GeniBot możecie wykorzystać w roli pizzarmana, który przesuwa na pizzę wybrane składniki. Możecie wykorzystać też przygotowaną kartę z pizzami. Zadanie polega na przejechaniu przez pola, na których znajdują się pizze wegetariańskie (polecenie można dowolnie modyfikować)
Pizza i długopisy 3D
Ostatnia propozycja, to pizza ułamkowa zrobiona długopisami 3D…łatwa w wykonaniu, efektowna i wykorzystacie ją jeszcze wielokrotnie.
Dodaj komentarz