Dodawanie to podstawowe działanie arytmetyczne…przedstawiona propozycja gry pomoże dzieciom utrwalić umiejętność dodawania, zapamiętać czym jest prawo przemienności dodawania i łączność dodawania…przejdźmy więc do gry
Mata do kodowania i krążki z napisanymi na nich cyframi (zamiennie możemy użyć kartek z napisanymi cyframi i ułożyć je w taki sposób, żeby tworzyły planszę do gry). Potrzebna nam będzie też kostka, najlepiej wielościenna lub kartki z napisanymi liczbami (zakres liczb zależy od wieku i możliwości rozwojowych dzieci).
Na macie ukladamy krążki (dowolnie je rozmieszczając, można zmniejszyć liczbę 7,8,9 na korzyść 0,1,2). Ja układam krążki na wszystkich polach, zmniejszając wielkość planszy spowodujemy skrócenie gry. Ukladam też kilka niebieskich krążków bonusów – to dowolna, wybrana przez dziecko cyfra.
Dzielimy uczniów na 3,4 zespoły. Pierwszy zespól rzuca kostką (ja używam takiej dwudziestościennej). Wynik rzutu to suma, którą stworzymy z wybranych przez dzieci składników (krążków z napisanymi cyframi). To ile składników użyją dzieci do stworzenia sumy zależy wyłącznie od nich. Krążki wybrane przez zespół trafiają do nich (zdejmujemy je z planszy). Zespół, który zbierze najwięcej krążków wygrywa. Jeśli wyrzucimy liczbę, która nie może być sumą, bo brakuje na planszy potrzebnych składników, to tracimy kolejkę. Kiedy na macie jest już bardzo mało krążków to umawiamy się jeszcze na dwie rundy i kończymy grę. Pod spodem przedstawię zdjęcia z gry z moimi prywatnymi dzieciakami Bartkiem (9lat) i Hubertem 6lat (ze mną w zespole). Panowie najpierw pozbierali jedynki, zera, dwójki i bonusy…a potem musieli się trochę nagimnastykować. Ogólnie gra bardzo im się spodobała?
Dodaj komentarz