Dlaczego dzieciom nie wolno „majsterkować przy gniazdkach”, jak zachować się podczas burzy, które przedmioty przewodzą prąd, a które nie? Na te pytania szukaliśmy odpowiedzi podczas dzisiejszych zajęć.
Na początek podzieliliśmy się na dwa zespoły. Zadaniem pierwszego było odwzorowanie za pomocą kolorowych kwadratów MK układu narysowanego na małej kartce, zadaniem drugiego, dołożenie symetrycznej części. Krótka „burza mózgów” i ustaliliśmy, że jest to żarówka.
Następnie rozłożyłam ilustracje przedstawiające różne przedmioty. Zadaniem dzieci było przejście od startu do mety, w taki sposób, żeby po drodze minąć wszystkie obrazki. Potrzebny był do tego kod z klocków ruchu, który wskazywał dzieciakom drogę. Ilustracje, które przedstawiały przedmioty przewodzące prąd (naszym zdaniem) zostawialiśmy, te które prądu nie przewodzą, odwracaliśmy na drugą stronę.
Po wykonaniu zadania, za pomocą zestawu MaKey MaKey i Scratch 2.0 sprawdziliśmy,czy dobrze wybraliśmy obrazki. Usłyszeliśmy piosenkę, kiedy przedmiot przewodził prąd, lub ciszę, gdy go nie przewodził.
Dalsza część zajęć dotyczyła bezpieczeństwa, zagrożeń jakie niesie ze sobą prąd, właściwego zachowania się podczas burzy. Dzieciaki same doszły do wniosku, że kontakty to nie dla nich, bo pomimo tego, że prądu nie widać, to przewodzi go i człowiek i metal i nawet owoce. Dlatego będziemy z dała trzymać się od gniazdek elektrycznych.
Dodaj komentarz