Zwolnij, stacja paliw, pauza zatankuj, teraz turbo i do mety, czyli wyścig z zadaniami

Dzisiaj Ozoboty zamieniły się w samochody wyścigowe mknące po torze z iście kosmiczną prędkością.  Jak to na rajdach bywa, czasem trzeba uzupełnić braki paliwa. Jak możemy to oznaczyć? Oczywiście za pomocą kodów, zbliżając się do stacji ozobot zwalnia, następnie zatrzymuje się na 3 sekundy. Czy dogoni go teraz drugi ozobot?  Przed ostrymi zakrętami lekko zmniejszył prędkość, ale na prostych odcinkach drogi włączył turbo i maksymalnie przyspieszył.

Rajd z zadaniami, czyli makieta zamieniona na planszówkę do gry

Na makiecie znajdują się koła w trzech kolorach. Z każdego koloru mamy 5 kół, na każdym z nich inna liczba kropek, od 1 do 5. Każdy kolor, to inna kategoria pytań lub zadań, liczba kropek, to numer pytania. Kiedy ozobot mija któreś z kół dzieci otrzymują pytanie i tak kolejne i kolejne i kolejne. Grę można rozwiązać inaczej, dzieląc grupę na dwa zespoły i przypisując każdej jeden pionek, czyli ozobota. Który zespół pierwszy prawidłowo odpowie, ten dostaje punkt, ale my dzisiaj bawiliśmy się i wykonywaliśmy zadania wspólnie.

Kategorie:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *