Zbudujmy wieżę…od czego zacząć kubeczkowe zabawy?

Kubeczki zadomowiły się w zabawach edukacyjnych na stałe…i świetnie bo to materiał tani, łatwo dostępny, kolorowy…i przede wszystkim lubiany przez dzieci. Często pytacie od czego zacząć zabawy offlinowe, które aktywności na początek…chyba kubeczki będą idealne.

Co na początek zabaw z kubeczkami?

Zanim zaczniecie zabawy kubeczkowe na macie warto zacząć od aktywności, które pozwolą dzieciom nacieszyć się tym materiałem…a najłatwiej zrobimy to proponując budowanie…szeroko rozumiane budowanie: wież, domków, twierdz, garaży dla samochodzików, zamków i…i wszystkiego co tylko dziecięca wyobraźnia wymyśli.

Wieże zgodnie z podanymi regułami

Kiedy w pełni dowolne budowle mamy już za sobą, możemy przejść do budowania wież według pewnych zasad. Tu propozycje aktywności będą uzależnione od wieku i możliwości rozwojowych dzieci.
Dzieci młodsze:
,,Zbuduj tak jak ja”
Nauczyciel buduje wzorcową wieżę (z 3-4 kubeczków) dzieci budują analogiczną. Przy pierwszej próbie używamy kubeczków w jednym kolorze, jeśli dzieci poprawnie odwzorowują kształt wieży to ćwiczenie powtarzamy używając kubeczków w 2 kolorach. Po kilku próbach poprośmy o ustawianie wzorcowej wieży dzieci. Dka nich to będzie duża frajda, że ustawiają wieże dla siebie wzajemnie.
,,Kod w kostkach ukryty”
Propozycja drugiej aktywności dla najmłodszych to wieża według kodu z kostek. Potrzebujemy dwóch kostek: jednej tradycyjnej z oczkami, drugiej z kolorami (jeśli takiej nie macie to wystarczy nakleić na zwykłą kolorowe koła). Dzieci rzucają kostki i budują wieżę według nich. Kolor wieży wsazuje jedna kostka a druga wskazuje liczbę elementów.
Dzieci starsze:
,,Która najwyższa?”
Dzielimy uczniów na zespoły, każdy z nich otrzymuje taką samą liczbę kubeczków (60-100). Zadanie polega na wybudowaniu najwyższej wieży z dostępnych kubeczków. Wieża musi utrzymać się przez 5 minut od jej zbudowania. Tu ważne jest jak technicznie podejdą dzieci do budowli. Zabawa bardzo lubiana przez uczniów
,,Zbuduj…”
Te kropeczki to propozycja co mamy zbudować: może to być znana budowla, może być jakiś wskazany obrazek…tematykę dopasujmy do realizowanych aktualnie treści.
,,Zbuduj według klucza”
Tu podajemy uczniom konkretny klucz, którym będą kierować się podczas budowy np: kolory ustawiamy naprzemiennie, każde piętro to inny kolor budowli, na każdym piętrze musi być nieparzysta liczba kubeczków, liczba kubeczków odwróconych musi być równa liczbie kubków, które odwrócone nie są itp.

Kategorie: kubeczki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *