Zakodowana droga Mikołaja – wspólne zadanie Myszek i Misiów w projekcie eTwinning „24 zadania na czas oczekiwania”

Projekt eTwinning 24 zadania na czas oczekiwania

Myszki ze mną i Misie, ze swoją panią Barbarą Mrozek biorą udział w projekcie eTwinning „24 zadania na czas oczekiwania”. Jedno z zadań związane było z kodowaniem, na czym polegało, przeczytajcie dalej.

Mikołaj ma do wykonania pewne zadanie: pomóc w przygotowaniach świątecznych i przystroić choinkę bombkami. Zanim to zrobi, musi do tej choinki dotrzeć, po drodze zbierając bombki, biorąc pod uwagę różne warunki.

Strzałki prowadzą Mikołaja

Do zabawy potrzebujemy planszę składającą się z kratek. Czym starsze dzieci, tym liczba kratek jest większa. W lewym dolnym rogu będzie Mikołaj, to miejsce to również umowny start. W prawym górnym rogu mamy choinkę, czyli umowną metę. W kilku miejscach na planszy znajdują się różnej wielkości bombki. Ja swoją planszę wykonałam w kreatorze Printoteki (dwie minuty roboty), ale można też narysować, lub poprosić dzieci, aby w małych zespołach narysowały swoje własne plansze do gry.
Drogę Mikołaja będziemy układać za pomocą strzałek. My układaliśmy na planszy, bo jesteśmy mali i tak nam łatwiej, ale najlepiej zrobić to pod planszą, tworząc kod, wskazujący Mikołajowi drogę.

Mikołaj lekko nie ma…czyli warunki, warunki, warunki

Mikołaj wędrując po planszy, musi uwzględnić pewne warunki. Jakie? Np:

Musi przemieszczać się w taki sposób, żeby wyzbierać bombki w kolejności rosnącej, od najmniejszej do największej,

Ominąć niebieską bombkę,

Zebrać tylko trzy bombki,

Przejść tylko koło najmniejszej i największej bombki

…warunków może być jeszcze sporo

Kategorie:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *