Myszki ze mną i Misie, ze swoją panią Barbarą Mrozek biorą udział w projekcie eTwinning „24 zadania na czas oczekiwania”. Jedno z zadań związane było z kodowaniem, na czym polegało, przeczytajcie dalej.
Mikołaj ma do wykonania pewne zadanie: pomóc w przygotowaniach świątecznych i przystroić choinkę bombkami. Zanim to zrobi, musi do tej choinki dotrzeć, po drodze zbierając bombki, biorąc pod uwagę różne warunki.
Do zabawy potrzebujemy planszę składającą się z kratek. Czym starsze dzieci, tym liczba kratek jest większa. W lewym dolnym rogu będzie Mikołaj, to miejsce to również umowny start. W prawym górnym rogu mamy choinkę, czyli umowną metę. W kilku miejscach na planszy znajdują się różnej wielkości bombki. Ja swoją planszę wykonałam w kreatorze Printoteki (dwie minuty roboty), ale można też narysować, lub poprosić dzieci, aby w małych zespołach narysowały swoje własne plansze do gry.
Drogę Mikołaja będziemy układać za pomocą strzałek. My układaliśmy na planszy, bo jesteśmy mali i tak nam łatwiej, ale najlepiej zrobić to pod planszą, tworząc kod, wskazujący Mikołajowi drogę.
Mikołaj wędrując po planszy, musi uwzględnić pewne warunki. Jakie? Np:
Musi przemieszczać się w taki sposób, żeby wyzbierać bombki w kolejności rosnącej, od najmniejszej do największej,
Ominąć niebieską bombkę,
Zebrać tylko trzy bombki,
Przejść tylko koło najmniejszej i największej bombki
…warunków może być jeszcze sporo
Dodaj komentarz