Matematyka…Mata Mistrzów Kodowania…M. Montessori
„Pomóż mi zrobić to samemu” – to zdanie, które usłyszała, a następnie, którym kierowała się Maria Montessori. Doświadczanie, prawo do błędu, samodzielność – o tym pamiętamy pracując z dziećmi, uczniami i nauczycielami w programie Mistrzowie Kodowania. Pomoc dydaktyczna w postaci maty i materiały, które na bieżąco przygotowuję do zajęć, przemyślane są w taki sposób, żeby to dziecko doszło do rozwiązania problemu, zrozumiało, a nie nauczyło się odtwórczo na pamięć.
Nowy cykl artykułów na blogu
Ten post, będzie pierwszym z kilku poświęconych pojęciom matematycznym. Czym będzie różnił się od innych? Postaram się spojrzeć na matę w taki sposób, żeby łączyć ją z elementami pedagogiki Marii Montessori. Skończyłam studia podyplomowe na kierunku ped. Marii Montessori na UMCS i pora, żeby wiedzę teoretyczną wykorzystać bardziej praktycznie. Wzory skróconego mnożenia, dodawanie i odejmowanie dużych liczb, figury geometryczne…no to zaczynamy…bo matematykę warto zrozumieć…
Płytki w trzech kolorach, mata i możemy sprawdzić, czy podany wzór jest prawdziwy. Łatwiej będzie go zapamiętać, gdy będziemy mieć przed sobą zobrazowany za pomocą kwadratów. Długość jednego boku w czerwonym kwadracie, to będzie „a”, długość krótszego boku w szarym kwadracie, to będzie „b”. Teraz przeliczając małe kwadraty możemy sprawdzić, czy równanie jest prawdziwe. Warto ułożyć kilka kwadratów o boku a i b, z różnymi długościami, żeby mieć pewność, że zawszeta zasada się sprawdza.
Dodaj komentarz