Coraz bliżej Wielkanoc, więc w dzisiejszym poście zbiorę propozycje w klimacie świątecznym…będą dyktanda graficzne, puzzle, aktywności z kolorowymi kubkami…
Wielkanoc w dyktandach graficznych ukryta…
Zacznijmy od dyktand graficznych. Przygotowałam ich dwa rodzaje: pierwsze to symetryczne obrazki, drugie to napis „Wielkanoc” złożony z kolejnych zakodowanych liter.
W przypadku zabaw z symetrią dzieci najpierw układają wzór na podstawie podanych koordynatów, następnie dokładają symetryczną część.
Zakodowany napis będzie idealną propozycją do pracy zespołowej. Jedna osoba w tym przypadku to troszkę za mało. Kiedy wszystkie litery będą już gotowe możecie nakleić je na dużym kartonie, dodatkowo ozdobić i potraktować jako dekorację sali lub szatni.
Proponując dzieciom dyktanda graficzne możemy posiłkować się różnymi technikami plastycznymi…to nie musi być tylko kolorowanie pól. Można wyklejać je bibułą lub plasteliną, stemplować opuszkami palców lub patyczkami higienicznymi maczanymi w farbie…możemy też je ułożyć na macie do kodowania przy pomocy kolorowych kubków, karteczek lub klocków…i ta duża forma chyba dzieciom podoba się najbardziej.
Potrzebne materiały do dyktand pobierzecie pod poniższymi linkami:
Puzzle na różne sposoby…
Przygotowałam dwa rodzaje puzzli. Jedne mniejsze kilkuelementowe, drugie przeznaczone na matę do kodowania. Wybierzcie te, które będą najbardziej odpowiednie dla Waszych dzieci.
Klocki i kubeczki…
Klocki i kubki sprawdzają się przy konstruowaniu różnych budowli…a jak sprawdzą się w roli materiału do stworzenia pisanek? Moim zdaniem świetnie. Podzielcie dzieci na zespoły, każdemu z zespołów dajcie kolorowe kubki i poproście o ułożenie pisanek…a przekonacie się jak różnobarwne i różnorodne powstaną prace. Będzie przy tym dużo ruchu, dobrej zabawy i współpracy. Analogiczną aktywność możecie wykonać przy pomocy guzików lub kolorowych klocków.
Jeśli kolorowe kubki, to trudno pominąć budowanie wież, poniżej przykładowa karta, na bazie której powstanie wieża. Zauważcie, że kubki nie mają barwy. Dzieci muszą przeliczyć elementy na każdym kubku i dopiero w ten sposób odkryją jego kolor.
Rytmy…przeliczanie elementów…
Poniżej jeszcze 2 przykłady aktywności z kolorowymi pisankami: pierwsza aktywność to uzupełnianie wzoru, w taki sposób, żeby nie utracić rytmiczności, drugi, to przeliczanie elementów.
Dodaj komentarz