Dzisiaj pracowaliśmy w aplikacji Scratch Junior.
Do zadania, które dzieciaki miały wykonać potrzebne były zdjęcia artykułów spożywczych, zrobione w juniorku. Połączyliśmy więc zajęcia tabletowe z kulinarnymi. W aplikacji Scratch Junior dodaliśmy duszki – zdjęcia owoców i słodyczy, następnie dalszą pracę na tabletach odłożyliśmy na później a zajęliśmy się skonstruowaniem jadalnych palm.
Po zjedzeniu przygotowanych przez dzieciaki smakołyków, można było powrócić do pracy na tabletach.
Wprowadzone duszki dzieliły się na dwie kategorie: produkty zdrowe i takie, których dzieci powinny unikać.
Zadanie polegało na wprowadzeniu w obrót wszystkich duszków, jedne obracały się w prawo, drugie w lewo. Dziecko dotykając palcem, lub rysikiem w duszka, który był produktem szkodzącym zdrowiu, powodowało jego zniknięcie, jeśli dotknęło produkt zdrowy, duszek przestawał się kręcić.
Przy wykonaniu tego zadania po raz pierwszy wykorzystaliśmy klocek stopujący daną aktywność. Teraz znamy przeznaczenie już wszystkich klocków – komend w aplikacji Scratch Junior.
Jak wyglądał ułożony skrypt przedstawiają zdjęcia.
Dodaj komentarz