Zaprogramowaliśmy Dasha w aplikacji „Blockly”, tak żeby trafiał piłeczką do celu. Celem był jeden z 9 pojemników oznaczony cyframi od 1 do 9. To, do którego z nich należy nakierować piłeczkę, uzależnione było od wyniku działania matematycznego. Mamy nietypowe kostki w kostce, w dużej kostce, w której ścianki oznaczone są plusami lub minusami, znajdują się dwie małe z cyframi w zakresach od 1 do 9. Każde dziecko rzucało kostką, podawało wynik działania (odejmowania lub dodawania), jeśli mieścił się pomiędzy 1 a 9, to miseczka oznaczona tą cyfrą była celem dla Dasha. Jeśli wynik był większy lub równy 0, powtarzany był rzut. Następnie robota programowaliśmy, dobieraliśmy siłę rzutu i …zazwyczaj byliśmy blisko celu. Uciecha spora, liczenie przeszło niezauważalnie, więc i troszkę „programowania” było i arytmetyki i najważniejsze zabawy.
Zobacz również
Dodaj komentarz