Scratch Junior, świetna aplikacja dla najmłodszych
Scratch Junior, to bezpłatna aplikacja, w której swoje projekty mogą tworzyć już najmłodsze dzieci. Warto ją poznać i wykorzystywać na zajęciach z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W stworzonym przez nas projekcie pojawi się animowany napis CodeWeek. Każda z kolejnych liter w swoim stylu wjedzie na scenę.
Zróbmy wspólny projekt, zgłośmy kameralne wydarzenie CodeWeek 2023
Wielkimi krokami zbliża się CodeWeek 2023. Polska co roku robi wszystko co w jej mocy, żeby dodać jak najwięcej wydarzeń i wyprzedzić pozostałe kraje. Co roku kończymy ten wyścig na jednym z pierwszych miejsc. W tym roku również chcemy powalczyć…dlatego potrzebujemy wydarzeń, wydarzeń i jeszcze raz wydarzeń. Pamiętajcie, że event CodeWeek to nie tylko duże imprezy, lekcje z uczniami. Wydarzenia mogą być znacznie bardziej kameralne. Mam do Was prośbę. Zróbcie zaproponowany projekt, czyli takie mini szkolenia, a następnie zgłoście je jako wydarzenie na stronie codeweek.eu. W tytule wpiszcie „Poznaję Scratch’a Juniora z Uczymy Dzieci Programować”. To nie zajmie dużo czasu, a w znacznym stopniu może podnieść liczbę polskich wydarzeń. To co, mogę na Was liczyć?
Najpierw stwórzmy nasze duszki
Nasz projekt rozpoczniemy od stworzenia duszków. Zanim to zrobimy musimy wejść do aplikacji, wybrać ikonkę domek, następnie przy pomocy plusa znajdującego się w lewym górnym rogu wybrać nowy projekt. W kolejnym kroku usuniemy naszego domyślnego bohatera (przytrzymując na nim palec, a następnie wybierając czerwony krzyżyk) i kolejno jeden po drugim dodać wszystkich bohaterów, którzy wystąpią w naszym projekcie. Naszymi duszkami będą litery tworzące napis CODEWEEK oraz symbole graficzne tworzące kod offline. Takich bohaterów nie znajdziemy gotowych w galerii, tylko musimy każdego z nich osobno narysować wybierając pustą kartkę i pędzelek. Po wstawieniu wszystkich bohaterów należy dopasować ich rozmiar (klocek pomniejszania lub powiększania).
Pora na stworzenie kodów
Mamy dodanych wszystkich bohaterów, pora na programowanie. Zacznijmy od duszka „kod strzałkowy”. Tu program nie będzie trudny, wprowadzimy naszego bohatera w stały ruch. Może przesuwać się cały czas w prawo, można dodać też podskoki lub obroty.
Teraz zajmiemy się duszkami – literami. Przy pomocy palca ustawmy wszystkie litery na scenie tak jak chcemy żeby prezentowały się finalnie w projekcie. Następnie każdą z liter musimy ukryć, żeby osiągnąć efekt kolejnego wchodzenia na scenę poszczególnych liter. Litery ukryjemy za pomocą klocka znikania. Tworzymy kod dla pierwszej litery. W kodzie wybieramy sposób wejścia litery na scenę (może podskoczyć, obrócić się itp.). Kod kończymy wysłaniem wiadomości do kolejnej litery. W ten sposób druga litera dostanie informację, że już może pojawić się na scenie. Kod drugiej litery rozpoczynamy otwartą kopertą. Analogicznie postępujemy z pozostałymi literami. Na poniższych zdjęciach znajdują się przykładowe kody.
Widzicie, to nie trudne. Teraz wystarczy dodać wydarzenie na stronie https://codeweek.eu/events. Jak to zrobić przeczytasz w poprzednim artykule https://kodowanienadywanie.pl/codeweek-2023-z-uczymy-dzieci-programowac/
Powodzenia!!!
Dodaj komentarz