Dzisiejsza propozycja aktywności dla najmłodszych miłośników robotów Ozobot utrzymana jest w lekko wakacyjnym klimacie…będą muszle i ośmiornica…czyli morskie głębiny?
Karty pracy można pobrać do druku tu:
Morze Ozobot
Najłatwiejsza propozycja, dobra na pierwsze spotkania najmłodszych z Ozobotem. Dzieci wypełniają kolorem trasę dla robota, mogą dodać również w dowolny sposób kody. Będą miały okazję przekonać się, że robot jedzie po linii, ,,czyta” kolory i wykonuje polecenia.
Tu również zaczynamy od wypełnienia barwą tras. Zadanie polega na takim uzupełnieniu kodów, żeby robot stale poruszał się po trasie – ośmiornicy. Rozwiązaniem będzie umieszczenie kodów ,,zawróć na końcu linii” na końcach każdej z macek.
Ta propozycja jest najtrudniejsza z wszystkich. Zadanie polega na przeprowadzeniu Ozobota z pierwszej fali, przez drugą na muszlę. A następnie zapewnienie (podobnie, jak w przypadku ośmiornicy ) stałego ruchu robota po trasie. Ponieważ fale i muszle nie są ze sobą połączone należy użyć kodów z grupy ,,szukaj linii…”. Na pierwszej fali będzie to kod ,,szukaj linii po lewej”, na drugiej fali będzie to kod ,,szukaj linii po prawej”. Jeśli dzieci ich jeszcze nie znają i dorysują trasę łączącą poszczególne elementy, to będzie równie dobrze, chodzi przecież o znalezienie rązwiązania, poradzenie sobie z problemem/zadaniem przed którym stoją.
Więcej propozycji z wykorzystaniem robotów Ozobot znajdziecie na grupie Uczymy Dzieci Programować
Dodaj komentarz