Mały robot o wielu możliwościach…czyli Ozobot Bit pojawia się w moich postach dość często. Nie bez przyczyny, po prostu świetnie sprawdza się i w edukacji przedszkolnej…i w edukacji wczesnoszkolnej…i w domu…itd.
Dzisiaj z moimi prywatnymi chłopakami bawiliśmy się jednak nie Bitem a Evo, czyli odrobinę większym ozobotem, posiadającym dodatkowe możliwości, między innymi czujniki odległości i dźwięki. I na tym skupiliśmy się programując nasze Evo…ale wcześniej…
Z poziomem trudności 3 starszy synek radzi sobie już całkiem fajnie, więc na tym poziomie układaliśmy nasz skrypt. Porównując Evo i Bit w Evo na 3 pojawia się kategoria komend „czujniki”. Ta kategoria nie występuje w przypadku Bita. Nowa kategoria…nowe możliwości. Co to właściwie za szufladka te ,,czujniki”? Komendy jej przypisane pozwalają ustawić reakcję Ozobota na napotkane przeszkody: z przodu, z tyłu, lub w sytuacji, gdy przeszkody są z przodu i z tyłu. Ozobot napotykając przeszkodę może się wycofać, obrócić, zaświecić, wydać dźwięk, lub zrobić kombinację powyższych…wszystko zależy od nas.
My zdecydowaliśmy, że nasze roboty, w momencie wychwycenia przeszkody z przodu zatrzymają się na 1 sekundę, włączą światła policyjne (taka informacja o zagrożeniu), wydadzą dźwięk, który ma podkreślać zdziwienie zaistniałą sytuacją, po czym wycofają się, obrócą w prawo i ruszą do przodu, omijając tym samym kolejną przeszkodę…tak będą podróżować po przygotowanej krainie…aż uda im się z niej wydostać…bawimy się w trójkę, mamy do dyspozycji 3 Evo i możemy lekko pomagać wybranemu z nich. Wystarczy, że stworzymy przeszkodę ustawiając swoją dłoń, w ten sposób możemy mu pomóc w dotarciu do wyjścia…jak było? Zobaczcie na nagraniu?
Ozobot Evo dostępny jest na stronie EduSense, dołączając do zamkniętej grupy Facebook Uczymy Dzieci Programować można otrzymać rabat na wszystkie produkty dostępne na stronie EduSense.
Dodaj komentarz