Myszki bardzo lubią zajęcia z kubeczkami, chętnie z nimi pracują, manipulują, mają radość przy składaniu jeden w drugi. Co robiliśmy z kubeczkami: porównywaliśmy liczebność, pracowaliśmy nad pojęciem stałości liczby, bawiliśmy się w bystre oczko, układaliśmy rytmy i budowaliśmy wieże…sporo aktywności, jak na tak małe dzieci?
Kubeczki to łatwa do wykonania pomoc do zajęć matematycznych. Myszki przeliczały kubki w rzędach, porównywały liczebność, a następnie ustawiały 5 kubeczków w różnych układach (blisko siebie, bardziej rozproszone, w jednej linii) i sprawdzali, czy zmieniła się ich liczba…czyli pomalutku kształcimy pojęcie stałości liczby.
Potem zabawa w bystre oczko. Kubeczki ustawione w rzędach, w każdym inny kolor, dzieci zamykają oczy, ja zmieniam położenie 4-6 kubeczków, a następnie należy odszukać błędy i naprawić
je. Dla niektórych dzieci jeden przysłowiowy rzut okiem i widzą różnice w ułożeniu, inne muszą analizować kubeczek po kubeczku, ale dla wszystkich jest to radosna zabawa i dobre ćwiczenie.
Czerwony żółty czerwony żółty czerwony…albo zielony niebieski żółty zielony…albo całkiem inny układ kolorów, czyli rymy, szukanie powtarzającej się sekwencji kolorów i uzupełnianie kolejnymi kubeczkami
Na koniec budowaliśmy wieżę, sorawdzaliśmy kilka rozwiązań i patrzyliśmy, które kepiej się sprawdzają.
Do kubeczków będę wracać na zajęciach często…możliwości ich wykorzystania jest mnóstwo, a sposób wykonania łatwy i nie niosący za sobą dużych kosztów?
Dodaj komentarz