Dzisiajsza propozycja zajęć łączy kodowanie, grę matematyczną i wprowadzenie do tematyki związanej z kosmosem. Można ułożyć grę wielkoformatową na macie Mistrzów Kodowania, lub skorzystać z dołączonych plików i zaproponować dzieciom pokolorowanie kartek według słownej instrukcji, następnie mogą grać parami lub w małych zespołach przy stolikach.
Uważnie kodów słuchamy…odtwarzamy obrazek według instrukcji słownej
Dołączony w pliku wierszyk (link znajdziecie na końcu postu), to kod – słowna instrukcja, na podstawie którego układamy rakietę. Najpierw czytamy cały wierszyk, następnie po mału, po jednym dwóch wersach i próbujemy według nich ułożyć kolorowe płytki na macie. Jeśli niektóre słowa są dla dzieci niezrozumiałe (np: analogicznie), to tłumaczymy ich znaczenie. Po ułożeniu rakiety można ją dodatkowo ozdobić, dokładając na górze trójkąt, a na dole płomienie.. Można to zrobić inny sposób, według własnych pomysłów. Warto też pobrać pustą planszę, lub częściowo wypełnioną i poprosić dzieci o domalowanie dodatkowych elementów, może planet, może gwiazd…potem możecie zakodować je na podstawie współrzędnych, lub w inny dowolny, wybrany przez was sposób.
Rakieta gotowa, pora zamienić ją w grę
Teraz zajmiemy się wypełnieniem wnętrza rakiety, to będzie nasza plansza do gry. Ja wybrałam grę „dopełniamy do 10”, więc były mi potrzebne cyfry i liczmany w zakresie 4 – 9. Równie dobrze możecie wybrać inną grę np: „trzy w linii”, albo pokusić się o stworzenie gry według swojego pomysłu. Kiedy gra jest gotowa, to nie zostaje nic innego jak…zagranie w nią?
Tu pobiorę potrzebne materiały
Super rozwijająca gra, świetna sprawa 🙂