Już niedługo, bo 05.11 obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek, dlatego dziś przychodzę do Was z propozycją „zakodowanych” aktywności tematycznie nawiązujących do klasycznych bajek. W przygotowanych zabawach znajdziecie bajkową układankę (w wersji na matę do kodowania lub mniejszą do pracy indywidualnej), bajkowe krążki, które można wykorzystać na różne sposoby (np.: memory, rytmy, bystre oczko itp.), kartę do tworzenia kodu, bajkowe sudoku i trasę dla robotów Ozobot przypominającą kształtem karocę. Nie zabraknie też dyktanda graficznego z Czerwonym Kapturkiem i lustereczkiem, które mówiło któż najpiękniejszy jest na świecie.
Wszystkie materiały znajdziecie tu⬇️
https://drive.google.com/drive/folders/1yxx7b9gOd2mk0_kY9adQx4wyLsnAWJz2
Bajkowa układanka
Pierwsza propozycja to bajkowa układanka. Na ćwiartce maty lub planszy dołączonej do druku powinny pojawić się postaci z bajek. Wszystkie elementy trzeba rozłożyć w taki sposób, żeby bardzo dokładnie pokryć płaszczyznę przygotowaną na kratownicy. W wersji trudniejszej dzieci otrzymują wzór, na którym są już rozmieszczone niektóre z elementów. W tym przypadku musza uwzględnić ich położenie, a następnie uzupełnić grafikami pozostałe puste miejsca.
Krążki o różnych zastosowaniach
Krążki warto wykorzystać na różne sposoby. Można ułożyć z nich historię obrazkową, która będzie zupełnie nową bajką. Mogą posłużyć do odgadywania tytułów bajek. Świetnie sprawdzą się jako memory, elementy do układania rytmów, czy do zabawy w bystre oczko. Krążki będą też idealne do ułożenia sudoku. Do stworzenia sudoku możecie wykorzystać też przygotowaną kartę pracy.
Bajkowe dyktando graficzne
Dyktando graficzne, to bardzo lubiana przez dzieci aktywność. W bajkowej wersji znajdziecie dwa obrazki: Czerwonego Kapturka i lustereczko.
Tworzymy kod
Przygotowana karta jest bardzo uniwersalna. To od nauczyciela będzie zależało to, jak będzie dokładnie wyglądało zadanie. Można stworzyć kod, który poprowadzi kubek do wskazanej bajki, lub do bajki, która jest naszą ulubioną.
Karoca dla Ozobota
Na koniec karta dla robota Ozobot, która swoim wyglądem przypomina dynię zamienioną w karetę. Jedyna zasada, to taka, że ozobot musi stale poruszać się po karecie (kod „zawróć na końcu linii” umieszczony na dyszlu). Pozostałe kody mogą dzieci wstawić zgodnie z własnymi pomysłami.
Jeśli potrzebujecie do zajęć maty do kodowania, to polecam dwustronną matę mojego autorstwa (warto zainwestować w taką, która posłuży Wam na lata i wymiarami będzie pasować do wszystkich udostępnianych materiałów). Matę znajdziecie tu⬇️