Segregowanie, dostrzeganie podobieństw i różnic…od tego zaczynamy zabawę z Kodikolorem

Kilka postów wcześniej umieściłam propozycję zabaw z kodowaniem na bazie kwadratów w czterech kolorach (Kodikolor szuka planety). Myszki dzisiaj bawiły się naszymi kwadratami. Co robiliśmy?

Segregujemy…szukamy podobieństw…szukamy różnic

 



Zaczęliśmy od ich posegregowania, podzielenia na zbiory, omówienia podobieństw i różnic, które udało nam się dostrzec. Zadanie z pozoru proste, jednak od trzylatka wymaga skupienia się i pomyślenia. Takie segregowanie, dostrzeganie cech wspólnych, porządkowanie, to jedna z pierwszych umiejętności, którą należy wykształcać ucząc kodowania.

Umowne sygnały…wstępem do tworzenia kodów

Kodowanie to między innymi przekazywanie informacji za pomocą umówionego, zrozumiałego dla nadawcy i odbiorcy języka. Czasem jest to język symboli, gestów. Na zajęciach przedszkolnych, często nawet nieświadomie nauczyciel umawia się na takie „kodowanie gestem” z dziećmi, kiedy ćwiczy inne umiejętności. Dzisiaj pracowaliśmy nad rozumieniem pojęć „duży”, „mały” i też w zabawie towarzyszył nam przekaz za pomocą umówionych gestów. Duży Kodikolor – ręce w górę, mały Kodikolor – zwijamy się w kłębuszki. W ten sposób powstał nasz „malutki kod”. Przekaz na linii nadawca – odbiorca przebiegł bez najdrobniejszych zakłóceń?.

Kategorie: matematyka segregowanie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *