Pętle…czyli skracamy offlinowy kod

Kiedy ukladamy kod – drogę prowadzacą od startu do mety, może się zdarzyć, że będzie bardzo, bardzo długi. Kiedy przyjrzymy mu się dobrze, czasem widzimy, że powtarzają się jego fragmenty np: występują po sobie te same komendy lub powtarza się cała sekwencja komend.

W prawo, w prawo, w prawo…

Zamiast układać kilka takich samych komend następujących po sobie, możemy ułożyć jedną i przy pomocy odpowiedniej cyfry zaznaczyć liczbę jej powtórzeń…czyli zamiast 3 strzałek w prawo układamy jedną strzałkę w prawo i oznaczamy ją cyfrą 3.

W prawo, do góry, do góry, w prawo, do góry, do góry, w prawo…

Może się zdarzyć, że w kodzie powtarza się cała sekwencja komend, wtedy możemy zamknąć je w swojego rodzaju ,,krokodylku”…krokodylku, bo połyka komendy, mieści je w swojej paszczy?. Kolorystykę naszych offlinowych komend trzymamy taką, jaka jest np: w scratchu juniorze: start – zielony, stop – czerwony, komendy odpowiedzialne za ruch – niebieski, więc idąc tym tropem pętle – krokodylki będą pomarańczowe. Pilnując różnej kolorystyki komend dopasowanej do ich kategorii, ułatwiamy najmłodszym późniejsze przejście do pracy z wykorzystaniem sprzętu komputerowego.  Do druku przygotowałam dwa rodzaje krokodylków: jeden mieści 2 komendy, drugi mieści 3, ale można przygotować również takie mieszczące więcej komend.
Pętle możecie pobrać bezpłatnie tu, matę, ktora wykorzystuję do zajęć można kupić tu: Mata do kodowania ,,Kodowanie na dywanie”
Na białych kołach umieszczamy komendy – koła z umownymi symbolami graficznymi. W lewym górnym rogu znajduje się miejsce na wstawienie cyfry – liczby powtórzeń.
I tak przykladowo zamiast układać: strzałka w prawo, strzałka w prawo, strzałka do gory, strzalka w prawo, strzałka w prawo, do góry zastępujemy to krokodylkiem, który połknął strzałkę w prawo, strzałkę w prawo, strzałkę do góry i oznaczamy liczbę powtórzeń.

Inny przykład: kod, w którym występują komendy: w prawo, do góry, w prawo, do góry, w prawo, do góry został skrócony przy pomocy pętli, w której zamknięte zostały komendy w prawo, do góry i oznaczone odpowiednią liczbą powtorzeń.

Kategorie:

2 odpowiedzi na “Pętle…czyli skracamy offlinowy kod”

  1. Avatar for Anna Świć Unknown pisze:

    Nice Website,
    The Blogger of this Blog is active person, I appreciate their efforts

    multi recharge software
    dnd open sms.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *