„Jaka to melodia?”…i kubeczkowe kodowanie na dywanie

Dzisiejsze zajęcia łączyły kodowanie z muzyką i kubeczkami. Pomagał nam też Dash, zaprogramowany w aplikacji ” Xylo”.

Kolor czerwony, liczba 3 i 2 i 4…

Najpierw kodowaliśmy wieże z kubeczków. Rzucaliśmy kostkami: jedną kolorową, drugą tradycyjną z kropkami. Każdy zespół układał wieżę z kubeczków. Jaką liczbę kubków i w jakim kolorze można było użyć? O tym decydowały rzuty kostką. Najpierw kolor a potem zwykłą. Rzut zwykłą powtarzaliśmy kilka razy, za każdym dobierając odpowiednią liczbę kubków…a potem budowanie…czasem jakaś wywrotka – przewrotka? i budowanie od nowa.

Była sobie żabka mała…jaka to melodia?

Później przyszła pora na zakodowanie muzyki. Najpierw graliśmy na dzwonkach dźwięki, które wskazywał kod z kubeczków, następnie ja programowałam Dasha w aplikacji ” Xylo”, a dzieci starały się odgadnąć „jaka to melodia?”. Dash na muzyce się zna, więc problemu nie było?❤️

Kategorie:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *