Segregowanie elamentów, tworzenie zbiorów, przeliczanie, rozpoznawanie kierunków…a jednocześnie rozmowa o tym co jest dla nas ważne, co może być dla nas szczęściem i skarbem. Zaproponowane zajęcia z cyklu „Robotyka dla smyka” to zajęcia łączące wiele aktywności, edukację matematyczną, przyrodniczą i społeczną. Dodatkowo łatwo na tych zajęciach wprowadzić kody: „Szukaj drogi”, pozwalające znaleźć drogę urwaną lub „przeskoczyć z jednej trasy na drugą”. Elementem spajającym wszystko w całość będą lupy…szukać więc będziemy i koniczynek i odpowiednich kodów…i odpowiedzi na pytanie: Czym jest szczęście?
Scenariusz zajęć, karta pracy, karta kodów do pobrania pod tym linkiem:
Tu pobierzesz materiały
Lupy pojawiły się na zajęciach w dwóch wersjach: w dosłownej, kiedy sprawdzaliśmy co to za przedmiot, do czego służy…i w symbolicznej na kartach kodów (pracuję z małymi dziećmi, które jeszcze nie czytają, więc potrzebują karty kodów z symbolami w miejscu napisów). Najpierw dzieci próbowały rozpoznać co to za przedmiot, do czego służy, jaka jest jego rola. Gdy już wiedziały wykorzystały je do dokładnego przyjrzenia się koniczynkom…
Duże – małe…czterolistne – trzylistne – pięciolistne…wspólnie tworzyliśmy zbiory, biorąc pod uwagę różne cechy. Przeliczyliśmy też elementy, porównaliśmy liczebność zbiorów…i doszliśmy do wniosku, że czterolistne koniczynki są w mniejszości.
Pora na pracę z robotami Ozobot. Na podstawie kart kodów graficznych zobaczyliśmy w jaki sposób należy postąpić, żeby robot przejechał po wszystkich listkach koniczynki mimo, że trasa jest przerywana, traci ciągłość w kilku miejscach. Wystarczy użyć kodów „Szukaj linii…”. W naszej grafice to lupa i strzałka…tak to właśnie dlatego zaczęliśmy zajęcia od poznania lupy. Poszło sprawnie…wszystkie koniczynki zostały pięknie zakodowane?
Dodaj komentarz