Szachy, warcaby, go…i wiele innych gier…to lubimy. Gramy często, gramy chętnie, tworzymy gry według własnych zasad. Po co to robimy? Najprościej…bo lubimy, ale nie tylko. Gry uczą nas respektowania zasad, szacunku do innych osób, rozwijają logiczne myślenie, pomagają nam odnaleźć się w roli wygranego i przegranego i w obydwu przypadkach umieć dostrzegać plusy tej sytuacji. Są świetnym przemyceniem różnorakich treści dydaktycznych, w sposób zabawowy, przyjazny dziecku, grając zapamiętujemy szybciej i na dłużej…i jeszcze jedna bardzo ważna zaleta płynąca z naszego grania, zwykle robimy to zespołowo i z każdym dniem widać, że praca w grupach przebiega coraz lepiej, sprawniej, efektywniej…więc będziemy grać dalej.
Tworząc nasze gry często sięgam po inspirację do książek dr Dąbrowskiego „Gry matematyczne”. Zarówno część I jak i II są świetne, pracując z przedszkolakami wiadomo wymagają pewnych modyfikacji dostosowujących do możliwości dzieciaków, ale to kopalnia pomysłów, z której warto czerpać garściami.
Dodaj komentarz