Pingwinek szukający drogi do przerębla…zadaniem uczniów będzie jej odnalezienie…
Karta pracy, flamastry, robot…i to właściwie wszystko?
Kartę pracy możecie pobrać tutaj:
Zakodowany pingwinek
Jeśli nie macie robota, możecie skorzystać z możliwości bezpłatnego wypożyczenia go i przetestowania, szczegóły tutaj:
Program testowania robotów EduSense
Pierwszy to znalezienie drogi od startu (koło) do mety (przerębel na stawie). Na mecie robot dodatkowo ma wykonać taniec (kod: wygrana wyjście z gry). Warto podzielić uczniów na zespoły. Takich dróg może być kilka. Możemy to wykorzystać do pokazania dzieciom, że nie zawsze jest tylko jedno prawidłowe rozwiązanie, że może być kilka dróg prowadzących do celu.
Drugi sposób to wybranie jednej, konkretnej drogi, następnie podanie dzieciom wszystkich kodów, które będą na niej użyte. Uczniowie muszą ją odnaleźć. Wolno im wykorzystać wyłącznie kody wskazane przez nauczyciela i tylko w liczbie jaką poda.
Dodaj komentarz