Przypadkowe kodowanie
Dzisiejszy post powsta艂 troch臋 z przypadku, ale mo偶e komu艣 pomys艂 si臋 spodoba i wykorzysta do kodowania z uczniami. Dlaczego z przypadku?…bawi膮c si臋 z synkami na dworze poprosili mnie, 偶ebym zrobi艂a im labirynt. Chcia艂am narysowa膰 kred膮, ale nie by艂o, na schodach le偶a艂y ta艣my…no i mamy…
Sam labirynt przeszli szybko, wi臋c donie艣li艣my klocki ruchu Mistrz贸w Kodowania i zabawa rozpocz臋艂a si臋 od nowa. Tym razem zanim mo偶na by艂o pokona膰 labirynt i trafi膰 do wskazanego punktu, nale偶a艂o u艂o偶y膰 kod wskazuj膮cy drog臋 przej艣cia.
Ka偶dy symbol ma znaczenie
Ka偶dorazowo, kiedy w zabawie z dzie膰mi w pracy, czy z moimi prywatnymi u偶ywam jaki艣 symboli to wyja艣niam ich znaczenie. W tym przypadku wygl膮da to nast臋puj膮co:
Zielona flaga na 偶贸艂tym tle: u艂o偶ona w labiryncie oznacza start, u艂o偶ona poni偶ej labiryntu oznacza pocz膮tek kodu,
Stop: punkt docelowy lub koniec kodu,
Bia艂a strza艂ka na niebieskim tle: kierunek ruchu,
Strza艂ka na niepe艂nym kole: obr贸t o 90 stopni, w kierunku, kt贸ry wskazuje strza艂ka
O czym nale偶y jeszcze pami臋ta膰?
Strza艂ka wskazuje nam kierunek ruchu, idziemy w tym kierunku, a偶 do ko艅ca drogi, je艣li wcze艣niej chcemy go zmieni膰, to jest to mo偶liwe wy艂膮cznie w miejscach do tego przeznaczonych. Takie miejsca oznaczone s膮 w labiryncie, kr贸tkim odcinkiem pomara艅czowej ta艣my. Ale uwaga, kierunek mo偶emy zmieni膰, je艣li w kodzie, przy odpowiednim symbolu znajduje si臋 pomara艅czowy kwadrat.
No i mo偶na si臋 ju偶 bawi膰
Labirynt mo偶na sobie dowolnie wzbogaca膰 o dodatkowe elementy, po kt贸rych nale偶y przej艣膰, lub nie wolno przechodzi膰. Znak stop mo偶na r贸wnie偶 k艂a艣膰 w dowolnym miejscu, zmieniaj膮c tym samym punkt docelowy. Ja korzystam z klock贸w Mistrz贸w Kodowania, ale kod mo偶na narysowa膰 kred膮, flamastrami na kartkach papieru lub w dowolny inny spos贸b…偶ycz臋 mi艂ej zabawy
Dodaj komentarz