Matematyka z biedronką,…kodowaniem i robotyką w tle

W tym tygodniu krążymy wokół tematów łąkowych. Dziś była biedronka…a z biedronką matematyka, logiczne myślenie i elementy robotyki…

Przeliczamy, porównujemy liczebność, przyglądamy się obrazom graficznym cyfr

Duża biedronka na kartce była jednocześnie trasą dla Ozobotów i polem do ćwiczeń matematycznych. Już na początku zajęć dzieci zauważyły, że biedronka nie ma kropek…trzeba było to moje niedopatrzenie naprawić. Rzucaliśmy kostką, przeliczaliśmy na niej oczka i tyle samo kropek układaliśmy na jednym skrzydełku biedronki, następnie na drugie skrzydełko kładliśmy identyczną liczbę kropek. Rzut okiem na napisane cyfry, obok kropki do przeliczenia i puszczaliśmy Ozobota w podróż do biedronki, wybierając mu właściwą trasę.

Kubeczkowa biedronka z niespodzianką w lustrze ukrytą?
 
Pora na drugą odsłonę biedronki, tym razem kubeczkową…i znowu nie do końca była taka jak powinna być…kiedy dłużej jej się poprzyglądaliśmy zauważyliśmy, że to nie biedronka, tylko połowa biedronki…z pomocą przyszło lustro i pokazało, że można dorobić część drugą?.
Dzieci ułożyły jeden rząd po prawej stronie od osi symetrii, dalej byłoby za trudno, jeszcze jesteśmy za mali. Pozostałą część biedronki ułożyliśmy wspólnie?
Kategorie: EduSense kubeczki mata do kubeczków Ozobot

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *