Scratch Junior to aplikacja, z którą poradzi sobie każdy przedszkolak, my od niej zaczęliśmy naszą przygodę z kodowaniem i każdemu śmiało możemy ją polecić. Bardzo intuicyjna, oparta na symbolach graficznych idealna dla dzieci, które rozpoczynają naukę programowania. Zakratkowane pole działania w aplikacji wygląda jak mistrzowska mata, a komendy jak klocki ruchu, więc łatwo było przechodzić z zadań wykonywanych na macie do podobnych w aplikacji.
Aplikację można bezpłatnie pobrać w Google play
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.scratchjr.android&hl=pl
Aplikację można bezpłatnie pobrać w Google play
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.scratchjr.android&hl=pl
Na stronie Mistrzów Kodowania dostępne są gotowe scenariusze zajęć z aplikacją Scratch Junior. Scenariusze te są ciekawe i dokładne, natomiast dość trudne dla dzieci w wieku przedszkolnym (z pięciolatkami udało się zrealizować cztery z nich, lekko je modyfikując). Jednym z łatwiejszych, a przy tym bardzo lubianym przez dzieci jest scenariusz „Skaczące piłeczki”, zanim go przerobiliśmy zrobiliśmy jego modyfikację „Uciekające muchomory?” ,gdzie dzieci wykorzystywały tylko klocki ruchu przemieszczające muchomory do przodu, nie różnicowaliśmy też tempa poruszania się muchomorków, co sprawiło, że zadanie było bardzo proste do wykonania a jednocześnie bardzo efektowne.
Pracując z małymi dziećmi warto zacząć od bardzo podstawowych zadań np: na początek ułożyć skrypt, który pozwoli na przemieszczenie się kotka o kilka kroków, dodanie kilku podskoków, powiększenie postaci, stopniowo dodając kolejne poznane komendy, wzbogacać zadania o dodanie głosu, wysyłanie i odbieranie wiadomości itp.
Natomiast w przypadku starszych dzieci, lub przedszkolaków dobrze już zaznajomionych ze Scratchem Juniorem śmiało można sięgać po scenariusze mistrzowskie.
http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Strona_g%C5%82%C3%B3wna
Pracując z małymi dziećmi warto zacząć od bardzo podstawowych zadań np: na początek ułożyć skrypt, który pozwoli na przemieszczenie się kotka o kilka kroków, dodanie kilku podskoków, powiększenie postaci, stopniowo dodając kolejne poznane komendy, wzbogacać zadania o dodanie głosu, wysyłanie i odbieranie wiadomości itp.
Natomiast w przypadku starszych dzieci, lub przedszkolaków dobrze już zaznajomionych ze Scratchem Juniorem śmiało można sięgać po scenariusze mistrzowskie.
http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Strona_g%C5%82%C3%B3wna
Dodaj komentarz