Kwadraty, tr贸jk膮ty, ko艂a i prostok膮ty…to nimi dzisiaj si臋 zajmowali艣my. Przy okazji u艂o偶yli艣my kolorowego motyla z kubeczk贸w i zaprogramowali艣my Ozoboty…ale po kolei…
Na pocz膮tek uk艂adali艣my kolorowego motyla. Z konturami dzieciom pomog艂am, nast臋pnie same wype艂nia艂y 艣rodek wed艂ug kodu: bierzemy dwa jednakowe kubeczki i k艂adziemy na dw贸ch skrzyd艂ach, w podobnych miejscach na jednym i drugim. Posz艂o szybciutko?.
Motyl na planszy na skrzyde艂kach mia艂 figury geometryczne. Najpierw dzieci je rozpozna艂y, policzy艂y, opowiedzia艂y o nich, nast臋pnie postanowili艣my potraktowa膰 figury, kt贸re by艂y poza motylem jako pozycje startowe dla Ozobot贸w. Met膮 natomiast mia艂a by膰 taka sama figura znajduj膮ca si臋 w 艣rodku motyla. Trasy wymaga艂y wielu kod贸w, wi臋c u艂atwi艂am zadanie dzieciom, wprowadzaj膮c cz臋艣膰 z nich. Zosta艂y do uzupe艂nienia te z kategorii „szukaj liniii…”, bo w艂a艣nie to je ostatnio wprowadzali艣my. Najpierw jednak dzieci pu艣ci艂y roboty bez uzupe艂nionych kod贸w i zastanawiali艣my si臋 co tu zrobi膰, 偶eby dotrze膰 do figur skoro nie ma trasy, kt贸ra by bezpo艣rednio do nich prowadzi艂a. Finalnie dali艣my rad臋?
Dodaj komentarz