Dzisiejszy dzie艅 to kolejna ods艂ona projektu eTwinning Coding Friendship…tym razem z wizyt膮 w Szczekarkowie u naszych ma艂ych przyjaci贸艂 i ich pa艅 Edytek (Edyty Borowicz – Czuchryty i Edyty Sadurskiej) oraz Wioli Gduli by艂am ja, pani Basia (Barbara Mrozek) i pan Rafa艂 Mitkowski, czyli prezes firmy EduSense.
Przedszkolaki ze Szczekarkowa to jeszcze bardzo ma艂e dzieci, a zadania nie by艂y wcale proste. Do tego trudno艣膰 podnosi艂 fakt, 偶e zaj臋cia przyjecha艂 obserwowa膰 pan Rafa艂, kt贸rego dzieci wcze艣niej nie mia艂y okazji pozna膰…na szcz臋艣cie okaza艂 si臋 ca艂kiem sympatyczny i obserwacj臋 zamieni艂 na wsp贸艂prac臋 z dzie膰mi?
Zacz臋li艣my od uzupe艂nienia kod贸w na trasie robot贸w, w taki spos贸b, 偶eby przejecha艂y ko艂o ka偶dego ko艂a z numerem zadania. Kiedy uda艂o si臋 to zrobi膰 (z ma艂膮 pomoc膮 go艣cia), przeszli艣my do 6 zada艅, po wykonaniu kt贸rych dzieci ka偶dorazowo otrzymywa艂y jeden element uk艂adanki.
To zadanie to pr贸ba pracy zespo艂owej…nale偶y u艂o偶y膰 wie偶臋 wed艂ug podanego wzoru…ale, ale…nie mo偶na dotyka膰 d艂o艅mi kubeczk贸w, jedynie sznurki. 艁atwe to nie jest…zach臋cam do sprawdzenia…
To zadanie to dla dzieciak贸w pro艣cizna?…cz臋艣膰 uk艂ada艂a fragment wzoru, pozostali dok艂adali symetryczn膮 cz臋艣膰
To trudno opisa膰…to trzeba zobaczy膰…obiecuj臋, 偶e nast臋pnym razem nagramy filmik?
To zadanie polega艂o na utworzeniu skryptu, prowadz膮cego od zielonej kropki do czerwonej. Dzieci poradzi艂y sobie koncertowo
W tym zadaniu znowu budowali艣my wie偶臋…tym razem kieruj膮c si臋 kolorowym kodem
Oddzielnie…a jednak wsp贸lnie…osobno…a jednak razem?
W tym zadaniu ka偶de z dzieci rysowa艂o swoj膮 tras臋 dla Ozobota, tak膮 jak膮 chcieli, jak膮 sobie wymarzyli…nast臋pnie stworzyli艣my jedn膮 wsp贸ln膮 i sprawdzili艣my, czy spodoba艂a si臋 robotom…my艣l臋, 偶e tak, bo przejecha艂y po niej bez problemu
Zosta艂o ju偶 tylko z艂o偶enie fragment贸w w ca艂o艣膰…wysz艂o serce symbol przyja藕ni?
Jeszcze tylko zdj臋cie na pami膮tk臋…chocia偶 mamy nadziej臋, 偶e nasz go艣膰 odwiedzi nas jeszcze nie raz?
Ja swoje pociechy zawsze zach臋cam do wsp贸lnej pracy i zabawy, chwal臋 wszystkie tak samo, by nie dopu艣ci膰 do faworyzowania, bo wiem, 偶e to p贸藕niej mo偶e si臋 odbi膰 na ich zachowaniu. A wsp贸lne budowanie chocia偶by wie偶y fajnie je integruje 馃檪