Coraz większymi krokami zbliża się okres świąteczny…śnieżynki, Mikołaj, prezenty, choinki…na matę do kodowania, na wirtualną matę, jako karta pracy do pokolorowania, wyklejenia plasteliną lub kolorowymi karteczkami…od Was zależy jak wykorzystacie moją propozycję zakdowanych dyktand.
Wszystkie karty pracy możecie pobrać tu:
Materiały do pobrania
Pracując z najmłodszymi warto zacząć od wersji najłatwiejszej…od ułożenia wzoru na podstawie gotowego, przedstawionego na wydruku. Wybieramy obrazek, drukujemy (warto olaminować), przygotowujemy matę do kodowania (ja używam maty „Kodowanie na dywanie”), lub inny typ kratownicy lub pustą kartę pracy i prosimy dzieci o ułożenie lub pokolorowanie karty według wzoru. Warto, żeby zadanie dzieci wykonały zespołowo.
Do tej wersj zabawy wybieramy odpowiednią kartę z zaznaczonymi współrzędnymi i zaznaczonym kolorem, który będzie potrzebny. Jeśli uczniowie prawidłowo odczytają, które kratki należy pokolorować (na których kratkach należy postawić kubeczek), to ukaże im się odpowiedni wzór.
Trudniejsza wersja powyżej omówionej propozycji aktywności…tu uczniowie odczytują zakodowane przy pomocy współrzędnych pola, dodatkowo po wykonaniu tej części ćwiczenia dorysowują/dokładają symetryczną część wzoru.
Mata do kodowania…wirtualna mata…wyklejanka…i wiele innych możliwości…
Jak możemy wykorzystać zaproponowane aktywności…gotowe karty pracy, które dzieci pokolorują, to tylko jedna z możliwości. Możemy wzory wykleić z kolorowych karteczek, plasteliną lub kulkami z bibuły. Warto ułożyć obrazki z kolorowych kubeczków na macie do kodowania. Można również wykorzystać Wirtualną matę EduSense i stworzyć obrazek przy pomocy interaktywnej tablicy…możliwości jest baaardzo dużo.
Po więcej inspiracji zapraszam na grupę Uczymy Dzieci Programować, którą prowadzę wspólnie z Rafałem Mitkowskim.
Dodaj komentarz