Zagadka Eisteina znana jest w kilku różnych wersjach. Większość źródeł, za jej autora uznaje Alberta Eistaina, ale zdarzają się takie, które za jej twórcę uważają Lewissa Carolla. Zagadkę można uznać za zagadnienie programistyczne, a posługując się odpowiednim algorytmem, komputer mógłby poszukać rozwiązać.
Nasza wersja dopasowana jest do możliwości dzieci pięcio, sześcioletnich, a na fali popularności angry birds, u nas też się kurczaki pojawiają.
Zaczęliśmy od trzech domków jednopiętrowych i trzech mieszkańców, finalnie planujemy dojść do trzech, ale trzypiętrowych domów, zamieszkiwanych przez dziewięć osób.
Kto gdzie powinien pomieszkiwać, pomagają nam odkryć następujące symbole:
Serce położone pomiędzy bohaterami – są sąsiadami,
Przekreślone serce – nie są sąsiadami,
Strzałki- wskazują ustawienie bohaterów, kto po lewej, kto po prawej,
Symbol z przekreślonym kołem – w tym domku bohater nie mieszka.
Będziemy dodawać więcej osób i więcej symboli. Gra dzieciakom bardzo się spodobała…a poziom jej trudności będzie rósł.
Dodaj komentarz