Czy można uczyć się kodowania w ruchu? Czy można zaprogramować kolegę lub koleżankę? Czy można na sobie sprawdzić czym są warunki i powtórzenia? Odpowiedzi
na powyższe pytania poszukają dzieci na zajęciach realizowanych w ramach cyklu „Kodowanie na dywanie w ruchu”. Każde z 10 zajęć dotyczyć będzie innej tematyki (spójnej z rozkładem materiału w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej), na wszystkich pojawi się kodowanie jako element zabaw ruchowych.
Czy można zaprogramować robota w taki sposób, żeby narysował wybrany przedmiot? Czy będzie to łatwe, czy trudne zadanie?
Odpowiedzi na powyższe pytania poszukają dzieci na zajęciach realizowanych w ramach cyklu „Photon rysunkami zaprogramowany”. Każde z 10 zajęć dotyczyć będzie innej tematyki , na wszystkich powstanie narysowany przez robota rysunek. Nie będzie to jedyne związane z robotem zadanie na każdych zajęciach, a dopiero wstęp do głównego programistycznego wyzwania.
Jak może wyglądać miasto przyszłości? Jakie może mieć udogodnienia, czym różni się od miast, które znamy teraz? Czy budynki będą wyglądać tak samo, czy ich funkcjonalności będą takie jak teraz? Trudno powiedzieć. Na powyższe pytania spróbują jednak odpowiedzieć dzieci tworząc makietę miasta przyszłości. Pracę podzielą na kilka etapów zaczynając od planowania, poprzez wykonanie poszczególnych elementów, aż do efektu finalnego.