Kolorowy motyl…z kodowaniem i geometrią w tle?

Kwadraty, trójkąty, koła i prostokąty…to nimi dzisiaj się zajmowaliśmy. Przy okazji ułożyliśmy kolorowego motyla z kubeczków i zaprogramowaliśmy Ozoboty…ale po kolei…

Motyl z kubeczków…przygotowanie do zabaw z symetrią

Na początek układaliśmy kolorowego motyla. Z konturami dzieciom pomogłam, następnie same wypełniały środek według kodu: bierzemy dwa jednakowe kubeczki i kładziemy na dwóch skrzydłach, w podobnych miejscach na jednym i drugim. Poszło szybciutko?.

Figury geometryczne…i kody „szukaj linii”

Motyl na planszy na skrzydełkach miał figury geometryczne. Najpierw dzieci je rozpoznały, policzyły, opowiedziały o nich, następnie postanowiliśmy potraktować figury, które były poza motylem jako pozycje startowe dla Ozobotów. Metą natomiast miała być taka sama figura znajdująca się w środku motyla. Trasy wymagały wielu kodów, więc ułatwiłam zadanie dzieciom, wprowadzając część z nich. Zostały do uzupełnienia te z kategorii „szukaj liniii…”, bo właśnie to je ostatnio wprowadzaliśmy. Najpierw jednak dzieci puściły roboty bez uzupełnionych kodów i zastanawialiśmy się co tu zrobić, żeby dotrzeć do figur skoro nie ma trasy, która by bezpośrednio do nich prowadziła. Finalnie daliśmy radę?

Kategorie: EduSense kubeczki Ozobot

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *