Dasha wykorzystywaliśmy na zajęciach dydaktycznych na różne sposoby i pracując w różnych aplikacjach, natomiast Dot służył głównie dzieciom do zabaw dowolnych, według ich własnych pomysłów. Dzisiaj to Dot był w centrum zainteresowania. Jego rola była nawet podwójna, programując go, poznaliśmy nowe komendy w Blockly i dodatkowo był motywatorem dla dzieciaków w trakcie zajęć.
Zajęcia zaczęliśmy od zaprogramowania Dota w aplikacji „Blockly”. Nie użyliśmy zwykłego startu, tylko warunkowy (When Dot Move – kiedy rzucisz Dotem), następnie dodaliśmy zmianę koloru świateł, korzystając z szuflady light i wybierając odpowiednie kolory. Dodatkowo nagraliśmy nasze głosy, a konkretnie „złap mnie, złap mnie”. W tym celu z szuflady sound wybraliśmy my sound, następnie numer 1 i włączając nagrywanie, potem zatwierdzając je dodaliśmy nasze nagranie do biblioteki dostępnych.
W tym momencie Dot gotowy był już do zabawy, a jego zadaniem było motywowanie dzieciaków do aktywności na zajęciach.
A jakie to były aktywności: łączyliśmy we właściwej kolejności sylaby w wyrazach, odczytywaliśmy je globalnie i sprawdzaliśmy z drugiej strony mistrzowskich klocków, czy zrobiliśmy to dobrze. Rysunek stanowił kontrolę błędu. Następne zadanie to wpisywanie właściwej litery w brakujące miejsce.
Dot, w roli motywatora sprawdził się rewelacyjnie, dzieci obchodziły się z nim delikatnie, więc on sam na tej zabawie również nie ucierpiał.
Bardzo ciekawie napisane. Fajny artykuł.